Mennescreative- Innovatieve digital agency
 

Puzzelmail

Puzzelmail is een op de consument gerichte maatwerk webapplicatie met innovatieve advertentiemogelijkheden. Iedere week wordt per e-mail een nieuwsbrief verstuurd naar ruim 30.000 enthousiaste puzzelaars met daarin een puzzel, geflankeerd door verscheidene reclame-uitingen. De puzzelaar print de puzzel uit en lost deze op, waarna hij of zij vervolgens op een landingspagina het winwoord kan invoeren. Op deze landingspagina staan tevens uitingen van adverteerders, en wordt de mogelijkheid geboden een vriend of vriendin op de hoogte te brengen van het concept.

Mensen die voor het eerst meedoen met puzzelmail vullen naast het winwoord ook hun e-mailadres in, waarna ze in de mailinglijst komen te staan. Indien het winwoord juist is krijgt de gebruiker de mogelijkheid een account aan te maken en een saldo op te bouwen waarmee men wekelijks kan meedingen om fraaie prijzen. Bij volgende puzzelrondes kunnen zij vervolgens inloggen.
Aan de achterkant van het systeem komen deze puzzelaars in het ledenoverzicht te staan. Hier wordt aan de hand van het aantal juist ingevoerde winwoorden ook bijgehouden hoeveel punten zij hebben verzameld en aan welke puzzelrondes ze hebben meegedaan. Men kan direct vanaf het systeem mailtjes versturen naar de leden.
Ook kunnen de beheerders van de applicatie zelf deze winwoorden specificeren. Zij maken een puzzel aan, met daaraan een bepaalde datum gekoppeld. Deze datum vormt de deadline; de puzzelaars moeten het winwoord voor deze datum hebben doorgegeven om in aanmerking te komen voor prijzen.
Nadat het winwoord is ingevoerd, wordt de puzzelaar zoals gemeld doorgestuurd naar de site van een adverteerder. Ook deze kan door de beheerder worden gespecificeerd, evenals het aantal mogelijke winnaars per keer. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om voor iedere ronde meerdere typen puzzels en bijbehorende winwoorden aan te maken. Ook deze puzzeltypes zijn volledig dynamisch te beheren.
De beheerders kunnen eveneens pagina’s beheren, de tekst voor de ‘vertel een vriend’ mail dynamisch maken en interesses toevoegen, welke de gebruikers in hun profiel kunnen specificeren. Dankzij dergelijke segmentatie-mogelijkheden wordt het concept ook weer aantrekkelijker voor adverteerders.
Doordat de beheerders alle parameters en instellingen zelf kunnen beheren, is de applicatie volledig dynamisch opgebouwd. In de statistieken manager kunnen de meest populaire puzzeltypes, de meest succesvolle puzzelaars en de populairste puzzels worden geanalyseerd op basis van harde data en grafieken.
Puzzelmail is een mooi voorbeeld van de mogelijkheden die Mennes Creative ook op het gebied van internet marketing en online advertenties kan bieden dankzij de ontwikkeling van innovatieve maatwerkapplicaties. Grote hoeveelheden gebruikers kunnen probleemloos door het systeem worden gefaciliteerd en de flexibele opbouw van de software-architectuur maakt aanpassingen op basis van voortschrijdend inzicht zonder meer mogelijk.
Bent u benieuwd hoe de innovatieve maatwerkoplossingen van Mennes Creative ook voor úw organisatie kunnen bijdragen aan een groter online bereik? Neem dan nu geheel vrijblijvend contact met ons op voor een kosteloze brainstorm sessie met één van onze experts!