Mennescreative- Innovatieve digital agency
 

VARA: Het jongeren lagerhuis

In opdracht van de VARA heeft Mennes Creative een online platform gecreëerd dat als verlengstuk fungeert voor het TV-programma “Op weg naar het Lagerhuis.” In de aanloop naar de finale worden door het hele land voorrondes georganiseerd. Door integraties met social media (Facebook, Twitter) en de mogelijkheid tot online inschrijven aan de competitie krijgt het platform een zeer interactief karakter. Na de inschrijving kunnen de bezoekers inloggen op hun profiel in een afgeschermd deel. Dit kan geraadpleegd worden op zowel een smartphone/tablet als op een computer. Daarnaast kunnen de bezoekers foto’s, video’s en nieuws items bekijken op het online platform.

Binnen de maatwerkapplicatie kunnen de beheerders nieuws plaatsen en deze items sorteren op basis van de eigenschappen van de gebruikers (relevantie per regio, een debat wordt georganiseerd in Amsterdam, dit is niet interessant voor leden uit Maastricht). Daarnaast kunnen er ook polls en verschillende kennistesten worden gemaakt voor de gebruikers. De gehele informatievoorziening is middels het door Mennes Creative ontwikkelde online platform volledig gefaciliteerd voor de beheerder.